top of page
Winston Design & Graphics logo

Grafisch vormgever

Een Grafisch Oog maakt het verschil! voor digitale en analoge media, o.a. voor:

|   Ontwerp van Logo & Huisstijl

|   Briefpapier & Enveloppen

|   Print- & Drukwerk

|   Facebook Make-overs

|   Webdesign

|   Website beheer

|   Textiel

|   Display materiaal

|   Belettering

|   Indoor & Outdoor reclame

|   Relatiegeschenken

Wat is (goede) vormgeving?

Vormgeving is overal!

Voorwerpen om je heen, zijn herkenbaar door hun unieke set van eigenschappen. De een springt eruit, iets anders is wat rustiger van aard.  Denk maar eens aan alle app's op je telefoon, de verpakkingen van je eten en drinken van vanmorgen, zelfs de mok waaruit je dronk aan je eigen keukentafel. De hele dag wordt je omringt door vormgeving en design. Het een bevalt je, het ander niet. Maar hoe wordt dat bepaald? Welke criteria houdt iemand aan om over bepaalde zaken een eigen mening te vormen?

Een goede vormgeving geeft je een bepaald gevoel en is daarmee voor een groot deel heel persoonlijk. Het moet bij jou passen, je moet het "mooi" of "goed" vinden om iets "leuk" of "fijn" te vinden. Stuk voor stuk persoonlijk gekleurde kwalificaties. Met zoveel variabelen is het dan ook de uitdaging om met een goede grafische vormgeving, ook jouw bedrijf een overtuigende en professionele look te creëren. 

 

Een logo en bijbehorende huisstijl moet enerzijds bij jou, je bedrijf en je product passen je en anderzijds sterk en herkenbaar zijn. Als je dan je look bepaald hebt moet je deze ook consequent doorvoeren in je organisatie on herkend te worden. En dan moet alles ook nog kunnen vermarkten. Een website is slechts een onderdeel, denk ook maar eens aan visitekaartjes, briefpapier, de handtekening onder je e-mail en misschien zelfs ook gevel- en/of auto belettering. Goede vormgeving is dus iets om ook goed over na te denken!

 

Zorgen voor goede vormgeving!

Ik richt me bij mijn vormgeving op een aantal onderwerpen waarop jij onderscheidend kan zijn. Want jouw speerpunten wil ik vertalen naar een concept waarin een 'goede vormgeving' een boost moet geven aan jouw onderneming.

  • Uitstraling en verleidingskracht

  • Leesbaarheid van de boodschap

  • Praktische aspecten

Uitstraling en verleiding

Natuurlijk moet jouw uiting opvallen tussen alle visuele prikkels waaraan ook jouw doelgroep de gehele dag blootgesteld worden. Vormgeving moet hen verleiden om toch even stil te staan bij jouw boodschap. De uitstraling, het gebruik van beeld, tekst kleur en/of vorm zegt iets over jou en je bedrijf. Vraag je af wat de gewenste uitstraling is. 

 

Leesbaarheid en boodschap

Heb je een top-design en is het gelukt met opvallen, dan is het wel zo fijn dat men ook onthoudt waar je communicatie-uiting over gaat. Je hebt een bedoeling met je website, je advertentie en je drukwerk: je wilt dat mensen gaan bellen, mailen, informatie aanvragen enzovoort en kopen! Goede vormgeving draagt bij aan het bereiken van dat doel.

Praktische aspecten

Hoe mooi je dingen ook zou kunnen maken, praktische zaken moeten wel op de juiste manier meegenomen worden in de vormgeving en je boodschap. Moet je analoge werk ook digitaal gepromoot worden? Dan moet het format ook zo worden aangepast dat ook daar de boodschap op de juiste manier overkomt. Maar denk ook aan slimme oplossingen, de kleine lettertjes bij een actie of contactgegevens. 

bottom of page